Fiets MONO, Rij MONO

Nieuwe campagne aandacht op de weg van start

Social media en het verkeer gaan niet samen. Dat vindt bijna iedereen. Toch is het als automobilist of fietser moeilijk om binnenkomende appjes en updates te weerstaan. Daarom lanceerde de minister op 13 september de nieuwe landelijke aandacht op de weg campagne ‘Mono, ongestoord onderweg’.
Iedereen doet het wel eens: mails lezen, een berichtje versturen of de laatste apps checken tijdens het autorijden of op de fiets.

In deze campagne wordt, naast de automobilist en fietser, juist ook de sociale omgeving aangesproken om zo de sociale druk en de ‘fear of missing out’ bij de bestuurder weg te nemen. Doel is om hen bewust te maken van het afleidende effect van smartphonegebruik voor sociale media tijdens het rijden en van de risico's die dat gedrag veroorzaakt voor de eigen veiligheid en die van andere verkeersdeelnemers. Onderweg zijn is de beste reden om niets te doen met sociale media!

Meer weten over de campagne? Kijk op: www.MONO.nl